Формування медіаграмотності здобувачів освіти на уроках української мови і літератури, зарубіжної літератури
26.03.2024 року на базі Богуславського НВО «Ліцей №3-МАН» відбувся семінар–практикум для вчителів української мови та літератур, зарубіжної літератури з теми: «Формування медіаграмотності здобувачів освіти на уроках української мови і літератури, зарубіжної літератури».
В ході роботи семінару був проведений інтегрований урок з української мови та літератури, зарубіжної література в 7 (пілотному НУШ) класі з теми: «Образ детектива крізь простір і час різних епох і народів за творами письменників Андрія Кокотюхи «Гімназист і Чорна Рука» та Артура Конан Дойла «Пістрява стрічка» (вчителі: Л.Д. Бабенко, Т.М. Благомислова)
Керівник методичної спільноти вчителів української мови та літератур, зарубіжної літератури С.В. Заломська ознайомила присутніх з методичними рекомендаціями щодо формування медіаграмотності здобувачів освіти на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури.
З метою підвищення якості викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури учасники семінару розробили рекомендації для вчителів-словесників:
- продовжувати впроваджувати в освітній процес комунікаційно-інформаційні технології, які надають можливість швидко здобувати та оновлювати знання, формують уміння та навички, необхідні для навчання та життя;
- на уроках словесності для розвитку медіакультури багато уваги приділяти творчості: створенню відео, креалізованих текстів їх критичному аналізу, колективному обговоренню та презентації результатів;
- на уроках розвивати вміння ознайомлюватися з інформацією, критично сприймати її, аналізувати, протистояти маніпуляціям в сучасному інформаційному просторі;
- проаналізувати результати участі учнів в олімпіаді з української мови та літератури, конкурсах та активізувати роботу з підготовки до інтелектуальних змагань, удосконалити системи пошуку та підтримки обдарованих дітей.
Провідний фахівець Олена ВЕРГЕЛЕС